Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv digitalizace na uvádění dokumentárních filmů v kontextu jednosálových kin
Černý, Martin ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Bauer, Šimon (oponent)
(česky) Bakalářská práce se v rámci nové filmové historie zabývá proměnami a vývojem spojeným s nástupem digitalizace v Česku. Obecně se věnuje vlivu technologické změny na filmovou distribuci a diverzitě programové nabídky jednosálových kin. Od roku 2013 se zvyšuje počet distribuovaných dokumentárních filmů, proto tato práce ověřuje, jestli se tato rozšiřující nabídka týká i malých kin. Praktický dopad digitalizace zkoumá případová studie formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými dramaturgy kin ve středně velkých městech, která nečelí konkurenci multikin. Cílem bylo určit rozhodující faktory, které mají vliv na programování dokumentárních filmů v těchto kinech. Na základě předložené práce lze pozorovat, že se nabídka filmů po nástupu digitalizace rozšířila dvěma směry, které ovlivňují i práci dramaturgů kin. Větší dostupnost komerčních filmů, a s nimi spojené vysoké tržby, konkurují rozšiřující se nabídce alternativních filmů, mezi něž spadají i dokumentární filmy. Zatímco kolem komerčních filmů dokáže diváky zaujmout intenzivní marketing, v rámci dokumentárních filmů musí kinař vytvořit kolem svého kina a těchto filmů stabilní komunitu, na které může následně rozvíjet svou dramaturgii. Digitalizace umožňuje snadné šíření obsahu skrze různé platformy, proto se i dokumentární filmy a další...
Problematika krátkometrážní tvorby z pohledu producenta
Netíková, Martina ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro krátkometrážní tvorbu v českém prostředí z pohledu filmového producenta. Nejprve definuje samotný pojem krátkometržní film a následně ho zasadí do kontextu českého filmového průmyslu. Poté se věnuje postoji klíčových institucí a dalším aspektům, které ovlivňují podmínky produkce krátkých filmů. Jednotlivé kapitoly následně mapují specifika vývoje, výroby i distribuce - nastiňují odlišnosti od práce s celovečerními filmy, charakterizují jednotlivé postupy a uvádí konkrétní příklady. V závěru práce jsou pak uvedeny možnosti prodeje a případná finanční i nehmotná rentabilita.
Současná praxe nezávislé autorské animace v orální historii autorek působících v New Yorku a Praze
Děcká, Eliška ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Gregor, Lukáš (oponent)
Práce analyzuje současnou praxi nezávislé autorské animace v NY a v Praze skrze orální historii animátorek působících v těchto dvou geografických oblastech.
Možnosti distribuce krátkých filmů v kinech
Ptáčková, Petra ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku distribuce krátkých filmů v kinech. Uvádí příklady úspěšných modelů ze zahraničí, užívání předfilmů a vytváření pásma krátkých filmů. Práce popisuje současnou situaci v českém prostředí a snaží se v ní sledovat podobné mechanismy a podmínky pro jejich rozvoj.
Fenomén audiovizuálních děl z pohledu producenta
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Diplomová práce Fenomén biografických audiovizuálních děl z pohledu producenta se zaměřuje na problematiku hraných životopisných snímků na území České republiky a hledá společné rysy takovýchto filmů, minisérií a seriálů. Práce mapuje historii žánru biografických audiovizuálních děl na území České republiky a Československa. Nejrozsáhlejší část práce se věnuje specifikům developmentu, realizace, marketingu a distribuce na příkladech konkrétních biografických AVD z praxe. Z pohledu českého producenta se také zabývá mezinárodní spoluprací a distribucí. Práce je primárně zaměřena především na celovečerní hrané filmy, neopomíjí však ani televizní tvorbu. Výsledkem práce je shrnutí nabytých poznatků, pravidel a zkušeností různých žijících tvůrců (mnohdy protichůdných) za účelem jejich budoucí aplikace v praxi.
Analýza návštěvnosti českých filmů v letech 2010-2015
Králová, Monika ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; Badač, Peter (oponent)
Kino patří stále k hlavním místům šíření audiovizuálního obsahu i navzdory jiným, rozvíjejícím se možnostem. Jeho návštěvnost měla v minulosti různé tendence a za poslední rok dokonce vzrostla. Jednou věcí je ale návštěvnost celková, kdežto další stránkou věci je návštěvnost tuzemské tvorby, přičemž právě tato problematika je tématem mé práce. První část práce se zaměřuje především na výsledky a statistiky týkající se návštěvnosti českých filmů. Konkrétně jde o výsledky návštěvnosti, tržeb a rozdíly mezi klasickými kiny a multiplexy. Jedna kapitola také reflektuje žánry v českém filmu. Následující část je věnována faktorům, které mohou návštěvnost kin ovlivňovat a jejich posouzení s výsledky, uvedené v první části práce. Závěrečná část předkládá shrnutí této analýzy.
Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývoj
Smrček, Tomáš ; VÍTEK, Petr (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Diplomová práce nazvaná Aktuální technologické trendy v kinodistribuci a jejich vývoj má za cíl podat komplexní přehled o v současnosti využívaných obrazových, zvukových a dalších technologiích v rámci kinodistribuce. V úvodní kapitole autor sumarizuje historii digitalizace a její vliv na probírané technologie. Ty pak rozebírá z různých hledisek: vysvětluje jejich technické principy, popisuje jejich vývoj, soustředí se na jejich využití z pohledu tvůrců, producentů, distributorů a provozovatelů kin, probírá jejich finanční aspekty a v poslední řadě se věnuje významu technologií v rámci domácího kina. V jedné kapitole analyzuje využití probíraných technologií v rámci českého filmového průmyslu. Závěrem se zamýšlí nad budoucností technologií v kinematografii a zároveň stanovuje směry, kterými se, dle jeho názoru, bude z technologického hlediska kinematografie ubírat.
Na obranu diváka
Noll, Alžběta ; Felcman, Jakub (vedoucí práce) ; PRAŽSKÝ, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Na obranu diváka se věnuje různým pohledům na vztah k divákovi. V první části analyzuje čtyři divácky úspěšné filmy - Anděl Páně 2, Ženy v pokušení, Štěstí a Rok ďábla. Z hledisek marketingo-estetického, finančního a podle délky nasazení v kinech vyplývá, že postupy, které využívají nenáročné filmy i umělecké, jsou v lecčem obdobné. V druhé části se zaměřuje na vztah institucí, které by měly být garanty vyššího umění, k divákovi. Popisuje způsoby, kterými se prezentují v 10. letech 21. století. Konkrétně jde o Státní fond kinematografie, Českou televizi a artového distributora Film Europe a dochází k závěru, že všechny výše zmíněné subjekty líčí náročnou tvorbu jako něco, co je rezervované pro elitního diváka. Ten se vyznačuje tím, že vedle toho, že je vnímavý, tak má prostředky na to, aby se soustavně vzdělával a orientoval v oblasti. Díky svému vlivu soustavně dostávají diváky do pozice nevzdělaných konzumentů. Divák se nedostává do pozice záměrně, instituce pouze zneužívají jeho neorientace, která je způsobena jeho zaneprázdněním. Česká televize a Státní fond kinematografie kategorizují diváky a náročný obsah odsouvají od běžného člověka. Ivan Hronec se svou společností Film Europe naopak vyděluje z běžných diváků elitu, která je podle něj jediným možným konzumentem vysokého umění.
Státní podpora filmového průmyslu v ČR a její odraz na kvalitě české filmové výroby v první dekádě 21. století
Dočkalová, Tereza ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Slováková, Andrea (oponent)
Práce se zabývá systémem státní podpory české kinematografie po roce 1989, detailněji se věnuje zejména působení Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie (SFPRČK) v letech 2005 až 2009. Cílem práce je poskytnout co nejkomplexnější informace o tom, jaké druhy filmů (hraný, dokumentární aj.) SFPRČK podpořil, zda a jak výše podpory souvisí s komerčním potenciálem daného filmu, zda a do jaké míry výše poskytnuté podpory ovlivňuje realizovatelnost daného filmu, zda portfolio podpořených filmových projektů daný rok souvisí s výší příjmů SFPRČK nebo se složením Rady SFPRČK. Pro účely práce byl vypracován obsáhlý přehled všech podpořených projektů SFPRČK v daných letech, který obsahuje informace o producentovi, režisérovi, stopáži, roku premiéry a druhu daného filmového projektu. Součástí práce je množství srovnávacích grafů a přehledových tabulek. Práce vychází z primárních zdrojů v podobě Výročních zpráv SFPRČK. Obecnější kapitoly o formování legislativního rámce státní podpory české kinematografie vychází z příslušných zákonů a sněmovních tisků. Součástí práce je i kapitola zabývající se otázkami distribučního charakteru čerpající z dat Českého statistického úřadu a Unie filmových distributorů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv digitalizace na uvádění dokumentárních filmů v kontextu jednosálových kin
Černý, Martin ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Bauer, Šimon (oponent)
(česky) Bakalářská práce se v rámci nové filmové historie zabývá proměnami a vývojem spojeným s nástupem digitalizace v Česku. Obecně se věnuje vlivu technologické změny na filmovou distribuci a diverzitě programové nabídky jednosálových kin. Od roku 2013 se zvyšuje počet distribuovaných dokumentárních filmů, proto tato práce ověřuje, jestli se tato rozšiřující nabídka týká i malých kin. Praktický dopad digitalizace zkoumá případová studie formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými dramaturgy kin ve středně velkých městech, která nečelí konkurenci multikin. Cílem bylo určit rozhodující faktory, které mají vliv na programování dokumentárních filmů v těchto kinech. Na základě předložené práce lze pozorovat, že se nabídka filmů po nástupu digitalizace rozšířila dvěma směry, které ovlivňují i práci dramaturgů kin. Větší dostupnost komerčních filmů, a s nimi spojené vysoké tržby, konkurují rozšiřující se nabídce alternativních filmů, mezi něž spadají i dokumentární filmy. Zatímco kolem komerčních filmů dokáže diváky zaujmout intenzivní marketing, v rámci dokumentárních filmů musí kinař vytvořit kolem svého kina a těchto filmů stabilní komunitu, na které může následně rozvíjet svou dramaturgii. Digitalizace umožňuje snadné šíření obsahu skrze různé platformy, proto se i dokumentární filmy a další...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.